A közelmúltban rendbe raktam egy kicsit Ozika bundáját. Ősszel a tincsek elvékonyodó végeit vágom le, szétszedem a fürtöket, aztán áttörlöm egy saját keverésű ápoló-tisztító folyadékkal. Utóbbi a Biogance vizitormás szárazsamponyjából, vízből és extra szűz olivaolajból áll és nagyon bevált a tincsek tiszításában és kondicionálásában. A képeken láthatjátok, hogy Ozika bundája távolról sem tökéletes puli köntös, egyrészt még alakulóban van, másrészt ő egy "házi" puli, tehát a vérvonalában semmilyen szerepet nem szántak a tömött, látványos bundának. 

szor5oz.jpg

Így néz ki Oz a már megnyírt tincseivel és a nekem szóló szemrehányó pillantásával.

szor1.jpg

Egy pillantás a bunda belsejébe: ezen a részen látszik, milyenek a félig-meddig rasztás tincsek

szor2tincsek.jpg

A lábakon és a hason a legtökéletesebbek a raszták, a tincsessé váló szőrt könnyű kezelni. A tépésnél igyekszem a lehető legegyenletesebb méretű rasztákat kialakítani, de az irányadó a bunda "saját akarata". 

szor3kocos.jpg

Tépett és igazított bunda kondicionálás előtt: a száraz, bolyhos felszínű tincsek könnyebben koszolódnak és nem nyújtanak valami szép látványt.

szor4fesult.jpg

Ugyanaz a bunda részlet kondicionálás után: papírtörlőre fújt sprayvel simítom át a tincseket, hogy lesimuljon a felszínűk és megtisztuljanak. 

Egy ilyen szeánsz legalább egy óráig tart és a kutya nem élvezi túlzottan, viszont ezzel ki lehet húzni tavaszig viszonylag ápolt bundával.

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr866726791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SarahConnor 2014.09.25. 14:57:53

A megszólalásig ugyanilyen kutyám volt. Szenvedtem a bundájával sokat, végül egy nyáron fogtam, és rövidre nyírtam. A kis rasztacsomók elején elvágtam a szőrt, széthúzgáltam, és tadamm!! Lett egy rövidszőrű kutyám, aki annyira élvezte, hogy megszabadult a terhétől, hogy csikó módjára ugrálva mentünk haza :)
Ráadásul hosszú hónapokig jól nézett ki a kutya, a következő rasztásodást meg már nem vártam meg, hamarabb lenyírtam.

Rastafan 2014.09.25. 15:47:13

@Lenina Huxley: :) Én nem tudom rászánni magam, hogy lenyírjam, úgyhogy igyekszem kordában tartani amennyire lehet. És persze nem várjuk meg, amíg megnő a bundája, mert nagyon nehéz lenne tisztán tartani.
süti beállítások módosítása