Rágódtam egy ideig a kérdésen, aztán tegnap a futtatón tapasztaltak megmutatták:  egyértelmű, hogy szerintem mikor kell közbeavatkozni, ha összeverekednek a kutyák.

Őpulisága elég vehemens és – fajtájához méltóan – nem mindig mérlegeli az erőviszonyokat, mielőtt belecsíp egy másik kutya fenekébe. Tegnap is elkövette ezt a hibát egy nagy, kopószerű kutyával szemben, aki rögtön visszatámadt. Idáig nem lett volna baj, miután a kutyámnak azonnal leesett, hogy ezt most fel kell adni. El is szaladt, de a kopó utánarohant és a menekülő kutyát támadtam oldalról, hátulról, ahol érte. Ez volt az a pillanat, amikor fogtam a három méteres, két karabineres puli pórázt és hozzávágtam az agresszív kutyához. A trükk – mint mindig – most is bevált, a támadó kutya nem értette, mi történhetett, kizökkent a támadó lendületből és ez a két másodperc elég volt ahhoz, hogy a gazdája megfékezze.

A futtatón gyakran vannak kisebb csetepaték, ezzel semmi gond nincs. Az egészséges lelkű kutyák néhány vakkantással, apró csípéssel le szokták rendezni a dolgokat. A kanok persze keményebben verekednek, hiszen a dominancia és a szukák meghódítása a tét, de vérző sebet csak ritkán okoznak egymásnak. Ez nem jófejség a részülről, hanem evolúciós szükségszerűség: a természetben azok járnak jól, akik a lehető legkisebb vér- és energiaveszteséggel oldják meg a konfliktusokat és állapítják meg a rangsort. Ez a magyarázat arra, hogy sok állatfajnál a küzdelem szinte kizárólag szimbolikus (kinek szebb a tolla, nagyobb az ollója, stb.).

Viszont ha egy kutya akkor is tovább támad, ha a másik egyértelműen feladta, akkor szerintem ideje beavatkoznunk, mert ez azt jelenti: nem működik nála az a természetes gátlás, ami általában megvédi a kutyákat a súlyosabb sérülésektől. Ez a kvázi harcikutyaként történő viselkedés abnormális és veszélyes. Ha ilyen kutyával akadok össze, legközelebb elkerülöm, mert semmi nem garantálja, hogy ne okozzon komolyabb sérülést.

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr955774640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gázóra ellenőr 2014.09.27. 05:44:13

Én ezért kerülöm a kutyafuttatókat. Ha másik kutya jön, az enyémet leültetem. Ha ezekután támad a másik... azt inkább nem írom le.

NoOne 2015.04.23. 10:39:02

10+ évig laktam lakótelepen, 6 évig kutyával, összesen 3 rossz "élményre" emlékszem, ebből csak egy volt a "miénk". Tolerancia, összetartás, odafigyelés volt a jellemző a "törzstagokra", akik jöttek, ehhez alkalmazkodtak vagy elmentek máshova.
süti beállítások módosítása