Most, hogy megérkezett a hó, megint gondolni kell a mancsápolásra. Szerencsére az utakon a sózást mostanra többé-kevésbé felváltották a modernebb keverékek, ettől függetlenül ilyenkor érdemes fokozott figyelmet fordítani a tappancs ápolásra, ehhez nincs is szükség hivatalos mancskrémre.

Ozika talpa elég hamar kirepedezik ilyen időben, főleg, mert sokat van kint és rengeteg fut is, úgyhogy igyekszem szinten tartani a mancsai állapotát. Séták után mancsellenőrzés: nem szorult-e az ujjai közé a csúszásgátló szórat vagy jégdarab. Mivel a futiról visszatérve amúgy is elég koszos az a kutyaláb, minimum nedves törlőkendővel áttörlöm, de ha nagy a latyak, akkor egyszerűbb beállítani a kádba\mosogatóba és csinálni egy "alvázmosást". 

A mancs kenegetésre általában késő este szoktam sort keríteni, amikor a kutya már félálomban, nyugodtan heverészik, ilyenkor ugyanis kisebb az esélye annak, hogy megpróbálja lenyalogatni a cuccot. Ahogy említettem, nem veszek mancskrémet, mert szerintem kár költeni rá, ha van otthon megfelelő alternatívája. Én természetes alapú, illatmentes ajakápolót (Alverde körömvirágos) használok a mancsokra: mivel eleve úgy vannak kitalálva, hogy egy részük "le lesz nyalogatva", nem mérgezőek, nem irritálnak. Az intenzív hidratálás mellett védőréteget is képeznek a bőrön, vagyis ideálisak mancsápolásra.

Minden olyan összetevő, amit szívesen látunk egy natúr ajakápolóban (méhviasz, E vitamin, lanolin, körömvirág, pálmaolaj, jojobaolaj, stb. tökéletes mancsápolásra is. Ráadásul a kiszerelésük is praktikus, a kutya kap egy saját stiftet, amit utaztathatunk is, a felvitele pedig nagyon gyors és gazdaságos; nem kell attól tartanunk, hogy a kutya zsíros krémnyomokat hagy, ha utána mászkál a lakásban. 

1 komment

Címkék: tél mancs

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr797121445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.01.29. 16:41:27

Szerintem krém nélkül is kiválóan elél egy kutya. Én is utálnám, ha zsíros talppal körbemenne a lakásban. Már én is gondolkodtam sima krémezésen, de mindig elfelejtem. Majd ma este.
süti beállítások módosítása