Hogy gyorsan válaszoljak a saját kérdésemre: szerintem ne vegyünk. A kutyák szeretik megválasztani a fekhelyüket és tapasztalatom szerint az esetek többségében nem rajonganak a cuki, csini párnákért és kosárkákért. Egy kutyafekhelyért jópár ezrest kiadhatunk, úgyhogy szerintem vásárlás előtt érdemes megfigyelni, mit szeretne az állat és esetleg csinálni neki egy fekhelyet.

parna1.jpg

Nagyjából háromféle fekhelyet láttam eddig a kereskedőknél: a kuckó típusút, amibe a kutya belebújhat és van teteje, a kosár verziót tető nélkül és peremmel és a párna-takaró típusokat, amik egyszerűen csak egy fekvőfelületet adnak. Mielőtt elkezdenénk költeni, nézzük meg, hol és hogyan szeret pihenni a kutya. Ha hajlamos arra, hogy szűk helyekre kússzon be aludni, sanszos, hogy szereti majd a kuckó forma vagy peremes fekhelyeket. ha inkább elterül a szőnyegen vagy a padlón, én maradnék a párna-takaró verziónál. Utóbbit tekintve azt is meg kell nézni, hogy egyáltalán szeret-e a kutya puhában és melegben  feküdni. Feltételezem, hogy a kisebb, fázósabb kutyák jobban kedvelik a finom meleg párnákat, de biztos itt is vannak kivételek.

Szerintem vásárlás előtt érdemes szimulálni a különféle fekhelyeket, így jó eséllyel elkerülhetjük a csalódásokat. Például egy nagyobb kartondoboz oldalait levághatjuk annyira, hogy csak kisebb pereme maradjon és megfigyelhetjük, hajlandó-e belefeküdni a kutya. Ha igen, akkor kosárvásárlásba foghatunk, de ha nem marad benne, akkor szerintem felejtsük el. Ha szívesen fekszik szőnyegekre, de nem marad meg egy párnán, akkor nem éri meg ezzel kísérletezni, vagy ha igen, vegyünk olyan kutyapárnát, amit mi is szívesen használunk, hátha nem hajlandó birtokba venni a kutyus.

Egy weboldalon találtam egy aranyos leírást arról, hogyan csinálhatunk egyedi kutyapárnát kiszolgált gyapjúpulcsikból és egy régi párnából. Ha valakinek van affinitása a varráshoz, viszonylag könnyen megcsinálható egy ilyen menő patchwork párna, más kérdés, hogy a tisztítása gondot jelenthet.

parna.jpg

Mindenesetre fekhelyet szerintem csak felnőtt kutyának éri meg vásárolni, a kölykök jó eséllyel szétrágják, és különböző balesetek is érhetik a fekhelyet, amiknek a nyomát nem biztos, hogy el tudjuk távolítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr275556534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2013.10.09. 07:45:43

Vizslák esetén a gazdi ágya a végső cél. Ezt tapasztalatból tudom. A vizslával egy szobában alvásnak az a vége hogy reggel arra ébred az ember, hogy az ágy szélén szorong, míg a kedvenc vígan horpaszt az ágy közepén. Egyszer engedtem be mindhármat a szobába, horror volt, majdnem összeverekedtek ki aludjon legközelebb a gazdihoz.
A poszthoz. Valóban így van, az alvási szokások merőben mások. Egyik vizslám a szőnyeget favorizálja, másik a fotelt, míg a harmadik a kosarat. De a legkisebb szokása, hogy a földön heverő plédeket összehordja, ha kell kirángatja a többi alól, kis fészket csinál magának belőlük, és oda nem enged senkit.

vackorazelsőbében 2013.10.09. 08:33:27

:D Ha nem vetek be egy kis szigort, tök egyértelmű, hogy hol fog mindenki rögtön aludni, hát a mi ágyunkban, sőt, ami helyünkön :) De négy kutyánál azért ez már nehezen kivitelezhető... A műanyag kutyakosarak (bár nem a legszebbek, én, mint természetesanyag-hívő sokáig ódzkodtam tőlük) nagyon praktikusak, bírják a gyűrődést, könnyen tisztíthatóak, és még a kölykök rágását is egészen jól túlélték. És vannak egészen jó színek belőlük. A mieink szeretik őket, persze nem egyedi eset, hogy a két pici a két nagy kosárban kiterülve, a vizsli meg a labi meg belehajtogatva a két tacsicsicsibe :D

tejcsokoládé (törölt) 2013.10.09. 13:11:00

@belekotty: hogy irigyellek a három vizsláért! :)

élhetetlen 2013.10.09. 13:23:19

Igen, az állatok tudják, hogy mit szeretnek, és épeszű határok között hagyni kell dönteni őket.
Barátnőm kutyájánál az első kölykezést várták. Természetesen a barátnőm sokkal izgatottabb volt, mint a kutya. Konzultált velem (és gondolom minden ismerősével, aki ismerte a lakást), hogy hova is rendezze be a „szülőszobát”. Az én ötletem az volt, hogy tegyen ki a nappali közepére valami textilt (kicsi szőnyeget, takarót, bármit) a kutyának, és ahova viszi, az legyen. Be is vackolt az emeletre vezető lépcső alá, és ott kölykezett meg, ahol biztonságban, jól érezte magát.

prolee 2013.10.09. 15:50:56

Nem kell vele foglalkozni, úgyis csak az ágyamban lesz jó neki.
Az én labrador keverék kutyám RAJAM aludt, semmi más nem volt elég jó neki.
Négy macskám közül egy szintén rajtam alszik (akkor is, ha oldalt fekszem), szerencsére a másik háromnak jó mellettem is.
Reggel olyan jó, hogy felkelhetek végre. :))))
süti beállítások módosítása