A gyógyászatban régóta használt citromfű hatékonyan csökkenti a stresszt, gyulladásgátló és izomlazító hatású, ráadásul biztonságosan adható kutyáknak és az íze is kellemes. Érdemes lehet venni egy példányt, mert jól érzi magát balkonládában is és még a szúnyogokat is segít távoltartani.

A citromfű (Melissa officinalis), az árvacsalánfélék (Lamiaceae) családjába tartozó, kellemes, citromra emlékeztető illatú, fehér virágú, évelő növény. A Közel-Keletről származik, a mediterrán éghajlatot kedveli. Vadon csak szórványosan fordul elő, de kertekben sokfelé megtalálható. Népies neve: orvosi citromfű, citromszagú melissza, méhfű, mézfű, igaz nádrafű, macskaméz, mézelke - írja a Wikipédia.

Illóolajokkal, gyógynövényekkel nem árt az óvatosság, ha kutyák kezeléséről van szó, de a citromfű biztonságosan adható akár frissen, a leveleket kis darabokra vágva, esetleg gyenge teaként vagy szárított, kapszulába zárt formában is. Vírusölő tulajdonsága régóta ismert, de kutyagazdaként elsősorban azért szeretem, mert nyugtató, lazító hatású. Oz esetében nagyon utazás előtt szoktam használni, mert olyankor nagyon fel tud pörögni és előfordul, hogy hány a kocsiban. Mivel van otthon citromfű kapszulám, egyszerűen szétszedtem, kiöntöttem belőle a háromnegyedét (vízbe és megittam én), utána újból összeraktam a kapszulát és beadtam a kutyának. Így néz ki a dolog:

kapszula.jpg

Máskor is használtam már ezt a módszert gyógynövényes kezeléseknél, szerintem ha lehet, érdemes mindenből kapszulát venni, mert így a legkönnyebb finomhangolni a szükséges adagot. Ebben egyébként 80 mg citromfű kivonat van és semmi más, ez egy felnőtt napi adagja az Interherb ajánlása szerint, ezért használtam csak a harmadát. Mondanom sem kell, hogy ettől nem fog elaludni a kutya, egyszerűen csak kicsit oldja a feszültséget anélkül, hogy leszedálná a kutyát. Újabb kutatások azt mutatják, hogy a citromfő az Alzheimer kezelésében is segíthet, úgyhogy embernek és kutyának egyaránt jó szívvel ajánlom. Ja és persze fűszerként is használható.

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr457431870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása