2013.10.16. 14:56
Visszakozott a Tesco a kutyás reklám fiaskó után
A Tesco csatlakozik a brit Dogs Trust állatvédő szervezet kampányához és a csoporttal együtt hirdeti: kutyát egye életre veszünk, nem karácsonyra. Minderre bocsánatkérés keretében került sor, miután a brit diszkontlánc az állatvédők szerint nem megfelelő üzenetet közvetített szóróanyagában.
A Marketing Magazine által ismertetett sztori jól illusztrálja, milyen szinten áll a brit állatvédelem például a magyarországihoz képest. A Tesco szezonális szóróanyagában megjelentett egy képet, amelyen egy gyerek egy tábla előtt áll, a táblán olvasható felirat: „csak egy kiskutyát szeretnék karácsonyra”. A brit reklámetikai hatósághoz, az ASA-hoz eddig ötven panasz érkezett az ügyben, a szervezet közölte: megvizsgálják a kérdést, mielőtt eldöntik, eljárást indítanak-e.
A kép illusztráció, a blog nem támogatja a karácsonyi kutyavásárlást :)
Az egyik nagy hagyományokkal rendelkező állatvédő szervezet, a Dogs Trust szintén elítélte a hirdetést, hozzátéve, hogy a Tesco már megkereste őket és közölte: nem célja, hogy arra bátorítsa az embereket, hogy kutyát vegyenek karácsonyra. A diszkontlánc nem csak elnézést kért, de kiemelte, hogy megérti az állatvédők üzenetét, miszerint kutyát egy életre vásárol az ember, nem karácsonyra. A Tesco állítólag azt is megígérte, hogy részt vesz az idén 35 éves szlogen promotálásában.
A szigetországban élő kutyabarátok érzékenysége páratlan: tavaly egy másik kereskedelmi lánc, a Boots kapott hideget-meleget, miután az egyik marketing fotóján egy kislányt szerepeltetett, aki hajszárítóval próbált „unikornis frizurát” formázni a kutyája szőréből.
Utolsó kommentek