Ha kutyával utaznánk külföldre, érdemes felkészülni, mert pár dologra biztosan szükségünk lesz. Az EU-n belül történő utazáshoz minimum követelmény az EU útlevél vagy az ennek megfelelő bizottsági dokumentum, a veszettség elleni érvényes oltás és a mikrochip.

Az EU-ban (kivéve a Írországot, Svédországot, az Egyesült Királyságot,  Máltát és Finnországot) ugyanazok a szabályok vonatkoznak a felnőtt kutyák, macskák és görények utaztatására.

Indulás előtt fel kell keresnünk az állatorvost, aki kiállítja a kutya EU útlevelét, illetve az annak megfelelő uniós okmányt, amit itt találtok a második számú mellékletben (jó lassan töltődik be).

kuty_2.jpg

Ha a kutya Magyarországról származik, akkor elég az érvényes veszettség elleni oltás, ami itthon amúgy is kötelező. Külön laborvizsgálatra csak akkor van szükség, ha az állat a "nem listás harmadik országok" egyikéből (Szerbia, Ukrajna) érkezik - további részletek a NÉBIH oldalán.

Emellett mikrochipre is szükség lesz, aminek a használata szintén kötelező Magyarországon.

Ha repülős utazást tervezünk, akkor első körben érdemes a légitársaságok nemzetközi szövetsége, az IATA honlapján tájékozódni az általános szabályokról. Itt megtaláljátok a legfontosabb tudnivalókat, köztük a szállítódoboz méreteire vonatkozó előírásokat. Több webáruházban találhattok olyan szállítót, amelyet IATA kompatibilisként jelölnek meg. Ez természetesen igaz lehet, de mindenképpen célszerű ellenőrizni a méret- és a testsúly paramétereket, mert az IATA nem győzi hangsúlyozni, hogy egyetlen cégnek, vagy terméknek sem ad "megfelelt" minősítést, vagyis kizárólag a forgalmazó lelkiismeretességén múlik, hogy jogosan használja-e az IATA nevét biztosítékként arra, hogy tényleg felvihetjük a gépre a kutyát az adott dobozban.

Ami az utastérben történő szállítást illeti, a "kis méretű" és "ölben utaztatható" kifejezés elég általános, mindig az adott légitársasággal kell előre tisztázni, hogy belefér-e a kutya. Az IATA egyébként állítja, hogy a társaságok a raktérben is jól szellőztetett és csendes helyen tudják szállítani a kedvenceket, akik így - szerintük  - jobban járnak, mint ha az utasok között lennének... 

3 komment

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr107498408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.05.28. 22:39:41

Angliába és Írországba nem visz egy légitársaság sem kutyát. Kivéve a segítőkutyákat, de ez is változó. Wizzair csak vakvezetőt enged, Ryanair is, de Aer Lingus terápiás kutyát is enged, feltéve, hogy az a személy utazik a kutyával, akit segít. Viszont visszafelé lehet hozni, tehát ha autóval, vagy vonattal valaki kijuttatja a kutyáját, visszafelé már jöhet vele. 50 EUR, vagy 60 GBP, volt tavaly a Lufthansával.

Rastafan 2015.05.29. 13:20:25

@Guadalupei Szűz: Ez számomra teljesen érthetetlen, mivel a szabályozás elvileg ugyanaz, leszámítva, hogy az Egyesült Királyság galandféreghajtást is előír az utazás előtt. Szomorú, hogy a légitársaságok így döntöttek. :(

2015.05.30. 08:30:45

@Rastafan: Én se értem, írtam én már az ír gazdasági minisztériumnak is. Persze ők a légitársaságokra mutogatnak, azok meg a kormányokra. Valami olyasmi van a háttérben, hogy ha nem megfelelők a kutya papírjai és egy ország visszafordítja a kutyát, akkor a légitársaságnak saját költségén kell visszavinnie és hová, kinek? Közúton meg rögtön ott a sofőr és viheti is a kutyát. Féreghajtást az írek is kérnek.
süti beállítások módosítása