A megfelelő táplálás mellett  a kutyáknak is rendszeres fogápolásra van szükségük azért, hogy ne alakuljon ki náluk fogkövesség, ínygyulladás és rossz lehellet. Elvben jól hangzik, hogy hetente kétszer fogat mosunk a kutyának , a gyakorlatban ez sokszor nem kivitelezhető. Ilyenkor jönnek jól a speciális szájápoló paszták.

Biztosan vannak gazdák, akik meg tudják mosni a kutyájuk fogát, én erre nem vagyok képes. Pici korától megpróbáltuk rászoktatni arra, hogy nyissa ki a száját és hagyja, hogy megsikáljuk a fogait, de nem sikerült. A gyakorlatban egy fogmosási kísérlet leginkább birkózásra hasonlít, a fogkrém mindenhova kenődik, csak a kutya fogaira nem, a végén mindenki idegbeteg, a lepedék helyzet pedig nem javul.

Korábban írtam arról, hogy nálunk legjobban az vált be, amikor a kutya „megmossa a saját fogát”, vagyis odaadok neki egy fogkefét, ő meg addig rágja, amíg teljesen szét nem esik. Emellett a száraztáp ropogtatása is segít a lepedék ledörzsölésében, de az igazán hatékony megoldást, ami a rossz lehelletet is orvosolja, egy adhezív paszta jelenti.

Állatpatikában vásároltam azt a speciális pasztát, amit ujjal kell felvinni a kutya fogínyére. Ez a kellemesen vanília illatú kenőcs elvileg a kutyák számára megfelelő ízű és különlegessége az, hogy a felvitel után áttetsző, erős rétege képez az ínyen és a fogakon. Ez a tulajdonsága egyébként akkor is feltűnik, amikor az ember megpróbálja lemosni a kezéről, ugyanis olyan erős filmet hoz létre, hogy csak sokszori mosással és dörzsöléssel távolítható el. A fogínyen a paszta elpusztítja a baktériumokat és megakadályozza a fogínygyulladás kialakulását. Mivel antibakteriális, segít megfékezni a lepedékképződést is legalább egy hétig üde lehelletet biztosít. Az ilyen speciális paszták ára elég magas lehet, de szerintem mindenképpen érdemes ilyet venni, mert a fogápoló játékokkal és eleségekkel kombinálva segít a szájhigiénia biztosításában. 

A bejegyzés trackback címe:

https://neveljunkkutyat.blog.hu/api/trackback/id/tr425858597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikuyome 2014.03.14. 11:38:00

Az én kutyámnak is fogköves a foga, meg büdös a szája, aztán? Lassan 16 éves beagle és semmi problémája a fogainak, össze vissz 1 foga esett ki talán fél éve, bár még mindig nem tudtam megnézni honnan esett ki, mert nem engedi, hogy a szájába nyúljak. El kéne altatni, hogy leszedjék róla a fogkövet, de ilyen öreg kutyánál nem kockáztatok, mert mi van ha nem ébredne fel. Azért én is megmostam volna a fogát havonta, de soha sem engedte, hogy a szájába nyúljak, meg igazából még nem hallottam más kutyástól sem, hogy mossa a kutyája fogát. Egyszer egy csont akadt a torkán pont hétvégén, az állatorvosunk nem rendelt mert csak hétköznap dolgozik, nagyon vérzett a szája mert kaparta az arcát. Csomószor próbáltam benyúlni a szájába de mindig harapott, végül valahogy sikerült kibányásznom de féltettem az ujjaim, simán leharaphatta volna, szerintem az én ujjaim meg az ő élete sem sokon múlott. Szóval ha lesz még egy kutyám, szerintem annál sem fogok a szájába nyúlkálni, bár remélem a mostani biglim megéri a 20-at.

Rastafan 2014.03.17. 13:17:19

@Requritas: Dentiseptnek hívják, és szerintem csak állatpatikában kapható. Vannak más hasonló cuccok is, de én csak ezt ismerem.

Rastafan 2014.03.17. 13:18:41

@Nikuyome: Amellett, hogy kellemetlen a büdös száj, a fogkövesség súlyos ínygyulladáshoz vezethet, ami nagyon fájdalmas, a szövődményei pedig veszélyesek lehetnek. Persze, egy idős kutyánál természetes, hogy rosszabb állapotban vannak a fogai, viszont ilyen komolyabb esetekre lehet használni olyan cseppentőt is, ami elvileg segít a fogkő leoldásában.

Nikuyome 2014.03.18. 07:26:45

@Rastafan: Nem is gondoltam, hogy itt szoktak válaszolni, azt hittem ez valami írogatok magamnak blog. Már vagy 10 éve fogköves a foga és semmi baja a fogainak.

Rastafan 2014.03.18. 12:25:23

@Nikuyome: Igyekszem nektek írogatni :) Nyilván nagy egyéni különbségek vannak fog egészség terén, az előző kutyámnak is volt bőven fogköve, de minden fogászati gond nélkül élte le az életét. Mindenesetre megfogadtam, hogy Ozinál amennyire lehet, megelőzzük a fogkövet, biztos ami biztos

Nikuyome 2014.03.18. 19:29:32

Köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása